ארגז כלים למחקר במדעי החיים (0400.3105)

עודכן: 24.08.2017

שם הקורס באנגלית: Toolbox for Life Science Research.

 

 

ימים ושעות הקורס

סוג: שיעור
מספר קורס סמסטר יום משעה עד שעה בניין חדר
0400.3105.01 א ב 16:00 18:00    

 

סילבוס:
 
 

שבוע

נושא

פירוט

1

תיאום ציפיות

הסבר מהי למידה אקטיבית מול מסך מחשב

הצגת טכנולוגית Big Blue Button

הצגת מטרת הקורס. תיאור המטלות, הדרישות, אופן מתן הציון.FAQ

הגדרת משימה 1:

הקלטה של 3 דק' וידאו "מי אני ומה מעניין אותי?"

2

הצגה אפקטיבית

בשיעור: צפייה במשימה 1 ומתן ציונים.

דיון: מהי הצגה אפקטיבית. דיון בצדדים החזקים והחלשים.

כלים: Pecha Kucha , ארגז כלים לבניית מצגת טובה

הגדרת משימה 2: הצגה של מאמר מדעי ב-3 דק'

3

חידוד השאלה המחקרית

בשיעור: צפייה במשימה 2 ומתן ציונים.

דיון: ביקורת על ההצגה והצעות לשיפור

כלים: מיומנות הבחנה בין עיקר וטפל בהצגת רעיונות ושאלות

הגדרת משימה 3: הצגת בקורת על המאמר ב-3 דק'

4

 חשיבה ביקורתית

בשיעור: צפייה במשימה 3 ומתן ציונים

דיון: ביקורת על ההצגה, הצעות לשיפור

כלים: הסקת מסקנות, ביקורתיות

הגדרת משימה 4: הצעת רעיון למחקר המשכי ב-3 דק'

5

חיפוש מאמרים יעיל

בשיעור: צפייה במשימה 4 ומתן ציונים

דיון: האם כבר חשבו על זה קודם ?

כלים: חיפוש מאמרים יעילPatents, Google Scholar, Pubmed eTOC , מאגרי מידע, איך יודעים על מה לסמוך, איך עוברים על הרבה חומר בצורה יעילה

הגדרת משימה 5: שליחת תקציר על סקירת ספרות

6

חשיבה מחוץ לקופסא

בשיעור: הצגה ע"י המנחה + דיון על מהי קופסא ואיך חושבים מחוצה לה, חשיבה אורתודוקסית לעומת חשיבה יצירתית. היסטוריה של פריצות מדעיות.

הגדרת משימה 6: הצגת מאמר פורץ דרך ב-3 דק'

7

חזרה לקרקע המציאות 
 

בשיעור:  צפייה במשימה 6 ומתן ציונים

דיון: משותף ושונה של פריצת דרך.

כלים: הצפה של בעיות סטטיסטיות, כלים למודעות.

הגדרת משימה 7: לחפש Retractions מהעיתונים הכי טובים!

8

שינויי פרדיגמה והוגנות

בשיעור:  צפייה במשימה 7 ומתן ציונים (מוצא הRetractions  המצטיין/נת!)

דיון: אמינות, הוגנות, דיווח, Errata vs. Corrigendum,

Pre-registration, Pre-prints

הגדרת משימה 8: הכרות עם מאגרי רישום מוקדם OSF AsPredicted

9

 

מי מפחד משיטות חדשות ותחומים חדשים?!

שעור: בדיקת משימה 8 ע"י דיון

כלים: היכרות עם עיתוני שיטות: Nature Methods  , JoVE, וכ"ו.

איך ללמוד תחום חדש? היכרות עם MOOCs

הגדרת משימה 9: חיפוש שיטה חדשנית שמתאימה לנושא המחקר של התלמיד, והצגתה ב-3 דק'

10

Hello world

בשיעור: צפייה במשימה 9 ומתן ציונים

כלים: איך כותבים קוד טוב?  Code Monkey Python Matlab

הגדרת משימה 10: לכתוב קוד Hello World

11

עידן המידע והמחשוב

בשיעור: מעבר על הקוד

כלים: איך מוצאים מאגרי מידע Big Data

הגדרת משימה 11: למצוא dataset בתחום המחקר

12

רגע האמת

בשיעור: הצגה + דיון איך יכולים המאגרים לתרום למחקר שלי?

דיון: הכנה לקראת תכנון הצעת פרויקט המחקר

הגדרת משימה 11:  לכתוב עמוד של הצעת מחקר. כ"א בתחום שלו + הכנת מצגת 3 דק' על הנ"ל. ההצעה הכתובה תוגש למנחה הישיר במעבדה!

13

מפגש סיכום

בשעור: הצגה של פרויקט הסיום (משימה 11) ומתן ציונים

 + דיון

 

הקורס יועבר ע"י פגישות שבועיות דרך האינטרנט. השתתפות אקטיבית בכל המפגשים היא חובה. על מנת להשתתף יש צורך במחשב (עם מצלמה ומיקרופון)

אופן העברת הקורס: למידה אקטיבית, מול מסך מחשב. משימות שבועיות ומפגשים שבועיים עם המנחים ועם שאר התלמידים באינטרנט.

 
מטרת הקורס: הקניית כלים בסיסיים לביצוע מחקר איכותי ומשמעותי דרך תרגול והתמודדות אישית תוך כדי הנחיה, בתחום הידע שמעניין את התלמיד. הלמידה היא אקטיבית לאורך כל הסמסטר. הקורס יועבר במלואו באופן דיגיטלי תוך שימוש בטכנולוגיה (Big Blue Button) המותאמת ל moodle ומאפשרת השתתפות פעילה של כל התלמידים בזמן אמת. מתוכננות 13 פגישות שבועיות בזמן קבוע
כל פגישה תכלול: הצגת המטלה השבועית (3 דקות לתלמיד), דיון פעיל (מנחים + תלמידים), הקניית כלים למשימה הבאה (מנחי הקורס), הגדרת המטלה השבועית הבאה (מנחי הקורס).

 

מספר תלמידים: מוגבל ל-16 משתתפים

 

דרישות קדם:  אין

 
השתתפות חובה
 

ציון סופי: ממוצע ציוני המטלות (80%), השתתפות פעילה בדיונים (20%)

על כל מטלה: מנחי הקורס (50%) + שיפוט עמיתים (ממוצע הציונים מכל אחד מהתלמידים, (50%.

ציונים מאת התלמידים שיחרגו בצורה בוטה מציוני המנחים לא יילקחו בחשבון.

הקריטריונים למתן הציון יוצגו במועד מסירת המטלה.

 
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>