שינוי בשיטת ההתחברות מרחוק למחשבים בקמפוס

שירות ה-VPN הנוכחי של חברת סיסקו ימשיך להיות זמין עד ה-30 לספטמבר 2021. צרפנו עבורכם כאן הסבר לגבי השירות החדש של חברת פאלו אלטו

שינוי בשיטת ההתחברות מרחוק למחשבים בקמפוס

Note for English speakers:

The current VPN service by Cisco will finish its service in September 30, 2021 and will be replaced with Palo Alto Networks' GlobalProtect application.

For information and guide in English click here

 

 

כחלק מהרצון של האוניברסיטה להגן על הארגון והמידע בארגון מפני פריצות מוחלפת שיטת ההתחברות מרחוק (באמצעות VPN) מתוכנת AnyConnect של חברת סיסקו לתוכנת GlobalProtect של חברת פאלו אלטו.

השינויים המרכזיים הינם:

  • מנגנון אימות דו-שלבי בכניסה לשירות דרך אפליקציית Google Authenticator לטלפון הסלולרי.
  • בניגוד לפתרון הקיים, תעבורת הרשת כולה תעבור על ה-VPN (בפתרון הקיים רק המערכות של האוניברסיטה עברו ושאר החיבור לרשת נשאר על הספק של המשתמש) – שימו לב, זה אומר שבמהלך השימוש לא יהיה ניתן להשתמש בתוכנות P2P כמו ביטורנט, בדומה למגבלות הקיימות ברשת האוניברסיטאית.
  • אפשרות להתחבר ב-VPN גם מטלפונים סלולריים וטאבלטים מבוססים iOS ואנדרואיד – אפשרות שלא הייתה קיימת עד כה.
  • כתובת אחידה בין אם אתם בתוך האוניברסיטה או מחוצה לה (לעומת sslvpn או wifivpn שהיו בשימוש כאן)

 

הוראות ההתקנה מאתר אגף המחשוב

 

יש לעקוב אחר ההוראות בצורה מדויקת ולפי השלבים ולדאוג שמספר הטלפון הסלולרי שלכם מעודכן במערכת מידע האישי.

 

במידה וישנה בעיה ניתן לפתוח קריאת שירות אלינו (lifeguard@tauex.tau.ac.il) או לאגף התמיכה במרכז החישובים (helpdesk@tau.ac.il או בטלפון 03-6408888).

 

נושאים ידועים ללא פתרון בשלב זה:

  • טלפונים מחו"ל: בשלב זה השירות לא נתמך למספרים של חו"ל, גם אם הם מוזנים במערכת האוניברסיטה כמספר הטלפון. כנ"ל לגבי התקנת השירות אם איבדת את הפלאפון בחו"ל. בשלב זה, יש לפנות אלינו ונבקש ממרכז החישובים את האפשרות להמשיך להשתמש בפתרון הישן עד שימצא פתרון מצד האוניברסיטה.
  • טלפונים כשרים: מכיוון וכרגע אנשים שיש להם פלאפון כשר לא יכולים מן הסתם להוריד אפליקציות לפלאפון שלהם וכרגע מנועים מלהשתמש בפתרון הזה. פתרון עבור קהל זה נמצא בפיתוח. לעת עתה יש לשלוח אלינו שמות משתמשים עם טלפון כשר ונפנה למרכז החישובים כדי לאפשר שימוש ב-VPN הישן.
  • משתמשים ללא טלפון סלולרי: אין פתרון בשלב זה.
  • מחשבים בעלי מערכת הפעלה Windows 7 אינם נתמכים ולא צפויים להיתמך.

 

ישנם חבלי לידה נוספים הנמצאים בטיפול.

באם תתקלו בבעיה נשמח אם תוכלו לשלוח אלינו צילום מסך של הבעיה עם הסבר באיזה שלב הגעתם אליה ונוכל להעביר אותה למרכז החישובים לצורך בירור ותיקון.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>