הכיתה לזכר קהילת דולהינוב

בחודש יוני 2015 נערך טקס חנוכה לכיתת לימוד תחת כיפת השמים. הכיתה הוקדשה לזכר קהילת יהודי דולהינוב, אשר נרדפו ונרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם ונבנתה בזכות תרומתם הנדיבה של ניצולי הקהילה וצאצאיהם, ובראשם מר ליאון רובין.

08 יוני 2023
ארוע חנוכת הכיתה הפתוחה.|צילום: אוניברסיטת תל אביב

ב-15 ליוני 2015 התקיים טקס החנוכה של הכיתה, בשילוב עם טקס האזכרה השנתי לקהילה בהשתתפות נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר, יוצאי דולהינוב (כולל הדור השני והשלישי!), וצוות הגן הבוטני.

 

דולהינוב היא עיירה במזרח-פולין (היום בשטח בלארוס), עם פרוץ מלחמת העולם השנייה חיו בה שלושת אלפים יהודים שהיוו מחצית מתושביה. ביולי 1941 כבשו הגרמנים את דולהינוב והחל רצח יהודים וביזת רכושם. חלק מיהודי העיירה הצליחו להימלט אל היערות והצטרפו ליחידת פרטיזנים סובייטית. הם נמלטו אל מעבר לקווי האויב ולאחר תלאות רבות ניצלו. חלקם עלו לישראל והקימו פה את ביתם. בשנים האחרונות חיפשו חברי הקהילה פרויקט מתאים להקמת אתר הנצחה חי וירוק לקהילה. האדריכל דן פרייס ופרופ' קולין פרייס, שניהם מאוניברסיטת תל אביב ובנים לניצולי הקהילה, יצרו את החיבור עם הגן הבוטני וקידמו את בניית הכיתה כאנדרטה חיה.

 

הכיתה הפתוחה, אשר מיועדת לקבוצות ולמבקרים בגן, הוקמה בצל עץ דולב מזרחי, בחזית מגדל השורשים המחקרי בגן הבוטני. כולכם מוזמנים!

    
הכיתה וטקס החנוכה. | תמונות: אוניברסיטת תל-אביב

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>