ד"ר יואב רם מצטרף לבית הספר

ד"ר יואב רם הוא ביולוג תיאורטי וחישובי שעוסק באבולוציה, אקולוגיה ואבולוציה תרבותית

22 אוקטובר 2020
Effect of vertical transmission rate ρ on phenotype polymorphism in a randomly changing environment
Effect of vertical transmission rate ρ on phenotype polymorphism in a randomly changing environment

 

דרכי האקדמית

השלמתי תואר ראשון דו-חוגי בביולוגיה ומתמטיקה באוניברסיטת תל אביב. לאחר מכן המשכתי לתואר שלישי במסלול הישיר לדוקטורט בפקולטה למדעי החיים, תחת הנחייתה של פרופ’ לילך הדני. עבודת הדוקוטורט שלי עסקה באבולוציה של קצב המוטציה. המחקר התמקד בסיבות ובתוצאות האבולוציוניות של מוטציה מושרית-עקה ונעשה בעזרת פיתוח וניתוח מודלים מתמטיים וחישוביים. לקראת סוף התואר השלישי הובלתי פרוייקט מחקר ששילב מודלים וניסויים ועסק בחיזוי של גידול משותף במיקרובים.

 

לאחר מכן המשכתי לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד בקליפוניה, תחת הנחייתו של פרופ׳ מרק פלדמן ובתמיכה של המרכז לגנומיקה אבולוציונית, חישובית ואנושית בסטנפורד (CEHG). בתקופה זו נחשפתי לתחום של אבולוציה תרבותית — שימוש במודלים אבולוציוניים על מנת להבין שינויים בתכונות תרבותיות, כגון טכנולוגיה, שפה, מנהגים, אמונות ורעיונות. התמקדתי באבולוציה של למידה חברתית, ובמיוחד בלמידה ממבוגרים שאינם הורים, מכיוון ותהליך למידה זה שונה מהותית מלמידה מהורים.

 

 

המעבדה שלי

לאחר הפוסט-דוקטורט הצטרפתי לביה״ס למדעי המחשב במרכז הבינתחומי הרצליה בתור מרצה בכיר והקמתי מעבדת מחקר. כעת, לאחר שנתיים, אני עובר לביה״ס לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב. 

 

במעבדה שלי עוסקים בביולוגיה של אוכלוסיות — אבולוציה, אקולוגיה, התנהגות חברתית, אבולוציה תרבותית, ואפילו מחלות מידבקות. המחקר במעבדה ה״יבשה״ נעזר במודלים מתמטיים, חישוביים, וסטטיסטיים וכן בשיתופי פעולה עם ביולוגים ״רטובים״. תחומי המחקר העיקריים במעבדה כוללים: תחרות ושיתוף פעולה; יצירה והורשה של שונות גנטית, פנוטיפית, ותרבותית; הסקה סטטיסטית חישובית מנתונים, למשל מניסויים אבולוציוניים; הממשק בין למידת מכונה ולמידה עמוקה לבין אבולוציה ואקולוגיה.

 

ליצירת קשר

yoavram@tauex.tau.ac.il

בניין שרמן חדר 328

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>