הטובה לסביבה: פרופ' נגה קרונפלד-שור נבחרה לתפקיד המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה

מחקריה הבולטים של פרופ' קרונפלד-שור, מבית הספר לזואולוגיה שבפקולטה, עוסקים בפיזיולוגיה סביבתית ובהשפעת ההתחממות הגלובלית וזיהום אור, על המגוון הביולוגי ועל בריאות האדם והסביבה

19 ינואר 2021
פרופ' נגה קרונפלד-שור מונתה לתפקיד המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה

ביום שני האחרון, 18/1/2021, אושר בממשלה באופן רשמי מינויה של פרופ' נגה קרונפלד-שור, מבית הספר לזואולוגיה אשר בפקולטה למדעי החיים, לתפקיד המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה. היא תחליף בתפקידה את פרופ' אורנה מצנר. 

פרופ' קרונפלד-שור היא מומחית בעלת שם עולמי בתחומי הסביבה והאקולוגיה ומחקריה עוסקים בהשפעת הסביבה על האדם ובעלי החיים. היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה, תארים שניים בזואולוגיה וניהול, ודוקטורט בזואולוגיה מהפקולטה למדעי החיים. כיום היא נמנית על חברי הסגל הבכיר של אוניברסיטת תל אביב ומשמשת כפרופסור מן המניין בבית הספר לזואולוגיה.

במהלך השנים החזיקה בתפקידי ניהול רבים באוניברסיטה ומחוץ לה.  בין השאר, שימשה כראש המחלקה ובית הספר לזואולוגיה, הייתה חברה בוועד המנהל של החברה להגנת הטבע, חברה במליאת רשות הטבע והגנים שם כיהנה גם כראש הועדה המדעית-מקצועית של רשות הטבע והגנים וכיהנה כנציגת אקדמיה במועצת גנים ושמורות. בנוסף היא ניהלה פרויקטים לאומיים ובינלאומיים וייעצה לגופי ממשלה ולארגונים בין-לאומיים.

תפקיד המדענית הראשית אליו מונתה, הוא תפקיד חשוב במיוחד עבור הדרג המקצועי במשרד להגנת הסביבה. הוא מסייע בקבלת החלטות וקידום התחום הסביבתי במדינה ישראל, מתוך מחקרים מבוססים וידע מדעי. 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל מסרה כי "פרופ' קרונפלד-שור היא אחת מנשות הסביבה המקצועיות והמנוסות ביותר שיש כיום במדינת ישראל, ומינויה יסייע לנו לקדם את הנושאים החשובים שבליבת עבודתו של המשרד. אני מודה לד"ר אורנה מצנר על עבודתה המשמעותית בשנתיים האחרונות, ומשוכנעת שתמשיך לקדם את תחום המחקר במשרד להגנת הסביבה".

פרופ' נגה קרונפלד-שור מסרה כי "אני שמחה לקבל על עצמי את תפקיד המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה, המשלב בין שני תחומים שחשובים לי מאוד – מדע וסביבה.  הגנה על הסביבה היא אחד האתגרים הגדולים והחשובים ביותר העומדים בפנינו היום, והבריאות ואיכות החיים של כולנו ושל הדורות הבאים תלויות בהצלחתנו לשמור על הסביבה בישראל".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>