ד"ר עמרי ברונשטיין מצטרף לבית הספר שלנו

ד"ר עמרי ברונשטיין הוא ביולוג ימי שעוסק באקולוגיה מולקולרית ובהבנת התהליכים שמובילים ליצירת מינים חדשים.

30 אוקטובר 2019
מושא המחקר של ד"ר עמרי ברונשטיין: קווצי העור: הגורם המקשר בין חסרי החוליות ובעלי החוליות בציר האבולוציוני
מושא המחקר של ד"ר עמרי ברונשטיין: קווצי העור, הגורם המקשר בין חסרי החוליות ובעלי החוליות בציר האבולוציוני

 

דרכי האקדמית

למדתי לתואר הראשון, לתואר השני ולתואר השלישי בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב. את עבודת הדוקטור כתבתי בהדרכת פרופ' יוסי לויה על האקולוגיה, הביולוגיה והטאקסונומיה של קווצי עור בשוניות אלמוגים בים האדום ובמזרח האוקיאנוס ההודי.

במהלך לימודיי לתארים השני והשלישי השתתפתי בפרויקט בין-לאומי שבחן הביטים של ההתחממות הגלובלית באמצעות שינויים בהרכב החברה של שוניות אלמוגים בכמה אתרים ברחבי העולם.

 

מחקר הבתר-דוקטורט

בעבודת הפוסט דוקטורט שלי, תחילה במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהארדט ובהמשך במוזיאון המדע והטבע בוינה (אוסטריה), התעמקתי בביולוגיה ובאבולוציה של קווצי עור (קבוצה הכוללת בין היתר קיפודי ים, כוכבי ים ומלפפוני ים). קווצי העור ממוקמים על הציר האבולוציוני המקשר בין חסרי החוליות ובעלי החוליות, ומהווים חיות מודל ייחודיות להבנת תהליכים התפתחותיים, רבייתיים ואקולוגיים בסביבה הימית.

 

המעבדה החדשה שלי

המחקר במעבדה החדשה שלי עוסק בהבנת התהליכים שמובילים ליצירת מינים חדשים. קווצי עור מייצגים את אחת הקבוצות הקדומות והמצליחות ביותר של חסרי החוליות בסביבות ימיות; הם חולשים על פני כל הימים והאוקיאנוסים, מהקו המשווה ועד לקטבים, ומאזור הכרית ועד לעומק אלפי מטרים, ומהווים את אחד הכוחות האקולוגיים המשפיעים ביותר בסביבות שבהם הם חיים. בעבודתי אני משלב שיטות ממגוון דיסציפלינות, בהן אקולוגיה, גנטיקה, מורפולוגיה השוואתית, וביולוגיה רבייתית, כדי לנסות ולענות על שאלות הקשורות בתהליכי ההתמיינות והתפוצה של בעלי חיים בסביבה הימית.

 

ליצירת קשר

ד"ר עומרי ברונשטיין

אתר: www.bronsteinlab.sites.tau.ac.il

bronstein@tauex.tau.ac.il
בניין מוזיאון הטבע ע״ש שטיינהרדט

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>