סוף עונת הפריחה של האירוסים

ד"ר יובל ספיר, מנהלו של הגן הבוטני באוניברסיטת תל אביב, משתתף בכתבה העוסקת באירוסים היפים הפורחים ברחבי הארץ ובחובבים המושבעים, התרים אחריהם בניסיון לאתר את המינים השונים בשמורות הטבע, בטרם יעלמו מהנוף. כתבתה של מיכל וסרמן פורסמה ב"כאן 11", 1.4.23

02 אפריל 2023
אירוס ארץ-ישראלי, Iris palaestina, צילום: גברי שיאון

 

סוף עונת האירוסים 

 

האירוסים, בעלי הפרחים הגדולים וההדורים, ממשיכים לעורר עניין ציבורי רחב. 

 

בארץ גדלים 16 מינים, כמעט כולם נדירים, רבים מהם אנדמיים לארץ ישראל. כל המינים מוגנים על פי חוק: אסור לקטוף, לעקור או לפגוע בהם בכל דרך. יחד עם זאת, רבים מהם מצויים בסכנת הכחדה בשל הרס בתי הגידול שלהם.

 

הצטרפו לכתבת "כאן 11", מיכל וסרמן, שהתלוותה בשבוע שעבר לחובבי האירוסים המושבעים, התרים אחריהם בשמורות הטבע ברחבי הארץ בניסיון להספיק לראות את 16 המינים השונים המעטרים את הארץ בפריחתם היפה, בטרם תסתיים עונת הפריחה.

 

בכתבה מזהיר  ד"ר יובל ספיר, מנהל הגן הבוטני באוניברסיטת תל אביב, מפני היעלמות האירוסים בעקבות הרס בתי הגידול והשטחים הטבעיים שמצטמצמים כל העת, ומציג את דרך ההאבקה המיוחדת של אירוס הארגמן, שמציע למאביקיו (דבורי בר) גמול לא שגרתי  – לא צוף, כי אם התחממות הפרח.

רוצים לדעת עוד? הכנסו לקישור וצפו בכתבה.

 

 

לצפייה בכתבה ששודרה בכאן 11 >>

 

 

 

אירוסים. משמאל לימין ועם כיוון השעון: אירוס נצרתי, אירוס הביצות, אירוס הנגב, אירוס ארם נהריים, אירוס לבנבן, אירוס ירוחם. צילום: יובל ספיר וגברי שיאון.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>