מגלים את הים (0455.2817)

עודכן: 30.03.2016

שם הקורס באנגלית: Discovering the Sea

 

מרצה הקורס: ד"ר שנקר נעה

 

ימים ושעות הקורס

סוג: מעבדה
מספר קורס סמסטר יום משעה עד שעה בניין חדר
0455.2817.01 ב ג 14:00 17:00 שרמן 114

 

סילבוס:
 
מטרת הקורס:
מטרת הקורס הינה לחשוף סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב לתחום הוראת מדעי הים, בדגש על מעורבות חברתית ועשייה מחוץ לגבולות האוניברסיטה. הסטודנטים ילמדו מגוון נושאים עכשוויים בביולגיה ימית בדגש על חשיבה ונקיטת יוזמה בתחום חינוך הציבור לערכי שמירת טבע, איכות הסביבה הימית והגנה על הסביבה הימית לחופי ישראל. מטרת הקורס הינה לנצל את הסקרנות הטבעית המצויה בכל תלמיד בנוגע לסביבה הימית הקרובה אלינו על מנת ללמוד ולהפנים ערכים בסיסיים בתחום מדעי הטבע בישראל. על ידי החשיפה לסביבה האוניברסיטאית, למעבדות המחקר ולאנשים העובדים במקומות הללו ייפתח צוהר ללימודים אקדמאיים בקרב אוכלוסיות התלמידים המגיעים לאוניברסיטה וחווים בקבוצות קטנות ואינטימיות תחום מחקר זה.

תיאור הקורס:
הקורס "מגלים את הים" הוא קורס ייחודי שנערך כחלק מהמעורבות החברתית של הפקולטה למדעי החיים בשיתוף היחידה למעורבות חברתית בדקאנט הסטודנטים. הקורס ניתן במהלך סמסטר ב' והוא קורס בחירה המקנה 2 נ"ז, 2 נ"ז נוספות המותנות בהגשת סמינריון בכתב, וכמו כן מלגה קטנה. הקורס מתאים לסטודנטים בעלי מוטיבציה ורצון בהשקעה משמעותית למטרת "קירוב האוניברסיטה" לאוכלוסיית תלמידים מרקע סוציו-אקונומי מוחלש, ובעלי רקע בנושא חסרי חוליות ימיים וביולוגיה ימית.
במסגרת הקורס יעברו הסטודנטים סדנת הדרכה בנושא הנגשת מדע ולימוד תכנים הקשורים למדעי הים, וידריכו כ-8 מפגשי העשרה בהיקף של 2 שעות שבועיות במסגרת חינוכית קבועה, לתלמידים בחטיבות ביניים ותיכונים. 
ליווי הסטודנטים לאורך השנה בנושאים אקדמיים ייעשה על ידי ד"ר נועה שנקר, ובנושאים פדגוגיים על ידי נציגה מהיחידה למעורבות חברתית. 

מהלך הקורס:
מפגש שבועי בימי שלישי במהלך סמסטר ב' בין 14:00 ל-17:00 המחולק בין הכשרה מעשית של התלמידים בתחום הוראה ותכנים ביולוגיים, לבין מפגש עם קבוצת תלמידים קבועה המונה 4-5 תלמידים. כל סטודנט יהיה אחראי על העברת פעילות בנושא השבועי במתכונת של "מעבדה" בה יבחנו מספר מוצגים. המדריך יסביר לקבוצה את נושא המפגש וייתן להם להתנסות באופן אישי ב"מחקר" האורגניזם ע"י התבוננות באמצעים אופטיים מתקדמים, האכלה של פרטים חיים, ניסויי התנהגות שונים וביקור במעבדות מחקר. 
 
דרישות קדם: מספר המקומות מוגבל ומותנה בראיון אישי. עדיפות תינתן לבוגרי הקורס חסרי חוליות וביולוגיה ימית.
 
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>