טקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הרביעי של מדינת ישראל פרופ' אפרים קציר

הטקס יהיה בבית העלמין החדש ברחובות ביום רביעי, 12 ביוני 2019, בשעה 15:00, במעמד יושב ראש הכנסת ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין ושופטת בית המשפט העליון הגב' דפנה ברק-ארז.

10 יוני 2019
פסלו של הנשיא הרביעי פרופ' אפרים קציר

פרופ' אפרים קציר (1916 –  2009) היה ביופיסקאי. הוא זכה פרס ישראל, פרס רוטשילד, פרס ויצמן, פרס טשרניחובסקי ופרס יפן על עבודותיו המדעיות.

 

בשנים 1973 –  1978 היה נשיא מדינת ישראל. לאחר תום תקופת כהונה אחת פרש מתפקידו בגלל אהבתו למדע ורצונו לחזור לעיסוק מדעי. פרופ' קציר הצטרף לפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב ועסק במחקר בסיסי בעיקר של חלבונים. הוא עמד בראש המרכז לביוטכנולוגיה בפקולטה, שהיה בין יוזמיו ומקימיו, וגם לימד בו.

 

קציר חקר בין היתר מבנים של חלבונים, היבטים של מסיסות ואי-מסיסות, העברת אנרגיה בין חלבונים, קינטיקה אנזימטית ופירוק כימי של חלבונים. אחת מתרומותיו החשובות הייתה פיתוח שיטה לקיבוע אנזימים, שיטה שמשמשת בתעשיות התרופות והמזון.

 

פרופ' קציר היה הישראלי הראשון שנבחר כחבר זר של האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים בשנת 1966.  ב-1977 הוא נבחר לחבר חוץ בחברה המלכותית הבריטית (הישראלי השני), ומשנת 1991 היה חבר כבוד באקדמיה הרומנית.

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>