פרופ' אילון שני וצוות חוקרים בינלאומיים זכו במענק ה-ERC היוקרתי למחקר

חוקרים מהפקולטה למדעי החיים ובית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון, ביחד עם צוות של מדענים אירופאים מבריטניה, נורבגיה וגרמניה קיבלו את מענק הסינרגיה היוקרתי ביותר של מועצת המחקר האירופית ERC כדי לחשוף כיצד שורשים וצמחים חשים בלחץ מים

15 נובמבר 2023
ERC

צוות מדענים בינלאומי, עם מדענים אירופאים מבריטניה, נורבגיה וגרמניה ופרופ' אילון שני, מבית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון, הפקולטה למדעי החיים, זכה במענק על סך 10 מיליון אירו מטעם מועצת המחקר האירופית ERC, כדי לחקור כיצד צמחים חשים בלחץ מים, ומייצרים ידע חדש, שיעמוד בבסיס המאמצים להנדס גידולים עמידים יותר לאקלים.
 

לחץ מים הוא בעיה מרכזית עבור החקלאות העולמית, לאור ההשפעה של שינויי האקלים. יבשת אירופה חוותה בצורת רצינית במהלך 2022 ו-2023. למרות ההשפעות הסביבתיות, הכלכליות והחברתיות ההרסניות שלה, האופן שבו צמחים חשים בלחץ מים עדיין לא ידוע.
 

פרופסור מלקולם בנט מבית הספר למדעי הביולוגי באוניברסיטת נוטינגהאם יוביל את הצוות הבריטי מסביר, "היכולות והמומחיות לגלות בדיוק כיצד צמחים חשים בלחץ מים, דורשים שותפות בין כמה קבוצות מחקר מובילות בעולם. 
 

פרופסור אילון שני מבית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון בפקולטה מרחיב: "צוות המחקר ישתמש בגנטיקה מתקדמת של הצמחים מהדור הבא, שפותחה כאן במעבדה בתל אביב, כדי להתגבר על יתירות תפקודית ולחשוף את הגנטיקה החבויה"
 

התגליות המדעיות עשויות לחשוף כיצד צמחים חשים את המולקולה החשובה ביותר על פני כדור הארץ, - מים. ידע חדש זה, יסייע למאמצים לתכנן יבולים עמידים לבצורת ולבסס ביטחון תזונתי עולמי. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>