פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד

שנת הלימודים תשפ"ד תפתח ב -31 בדצמבר 2023 

10 דצמבר 2023

 

אנו מבקשים להודיעכם כי שנת הלימודים תשפ"ד תפתח ב 31 בדצמבר 2023. ההחלטה של כלל אוניברסיטאות המחקר בישראל להתחיל את שנת הלימודים בתאריך זה התקבלה, לאחר התלבטות ממושכת, בחינה מדוקדקת של החלופות ותוך התייעצות עם רשויות המדינה ומערכת הביטחון.

 

אנו ערים לעובדה שרבים מתלמידינו ומתלמידותינו ימשיכו לשרת בצה"ל ובכוחות הביטחון, בסדיר ובמילואים, גם לאחר פתיחת שנת הלימודים ומתחייבים לעשות את כל שביכולתנו כדי לאפשר גם להם לסיים את שנת הלימודים בהצלחה. ההתגייסות שלנו לסייע לנשות ולאנשי המילואים באה לידי ביטוי במתווה האוניברסיטאי שגיבשנו לשם כך: 

קישור למתווה המלא >>  ובמתווים הפקולטיים שאותם תפצנה היחידות השונות ואשר יפרטו את מעטפת התמיכה, ובכלל זה דרכים להשלמת חומר הלימוד, מערכי הסיוע בלימודים וכיו"ב.

 

למתווה המילואים המלא של מדעי החיים לחצו כאן >> 

לוח שנה"ל תשפ"ד
 

לחצו כאן ללוח השנה המלא לשנת תשפ"ד - 2023-2024 >> 
 

מבנה לוח השנה כולל סמסטרים מקוצרים תוך התאמת היקף החומר הנלמד למספר השבועות המצומצם ותקופת בחינות יותר מרווחת:

 

  • סמסטר א' (11 שבועות של לימודים) - 31.12.23 – 15.3.24 
  • עונת בחינות סמסטר א'  (7 שבועות) - 17.3.24 – 17.5.24
  • סמסטר ב' (11 שבועות) - 19.5.24 – 5.8.24
  • עונת בחינות סמסטר ב'/ סמסטר קיץ - 6.8.24 ואילך
  • פתיחת שנה"ל תשפ"ה - 3.11.24
     

סמסטר קיץ – תכנית סמסטר הקיץ תופץ על ידי כל אחת מהפקולטות בהתאם להחלטתן ולתכניות הלימודים הרלוונטיות.

יום אוריינטציה לתלמידי שנה א' יתקיים ביום חמישי 28 בדצמבר 2023
 

כלל השיעורים והתרגולים בקמפוס יוקלטו ויונגשו, למעט מקרים יוצאי דופן שבהם יינתן מענה חלופי מתאים. 

 

 

 התאמות אקדמיות

 

בשל אירועי המלחמה והגיוס הרחב למילואים, אנו נדרשים להתאמות אקדמיות מסוימות שאותן נפרט להלן. ההתאמות מבחינות בין שלוש קבוצות של תלמידות ותלמידים:

 

1. תלמידות ותלמידים ששירתו במילואים במשך לפחות 21 יום מאז ה-7 באוקטובר ומתוכם לפחות 7 ימים לאחר פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד (להלן: קבוצה 1).

 

2. תלמידות ותלמידים שבשל המלחמה שירתו מאז ה-7 באוקטובר במילואים במשך לפחות 21 יום ושירתו פחות מ-7 ימים בשנה"ל תשפ"ד או השתחררו עד לתחילת שנת הלימודים תשפ"ד. בקבוצה זו נמנים גם תלמידים ותלמידות שהם הורים לילדים עד גיל 12 ולהם בן או בת זוג שמשתייך לקבוצה 1. (להלן: קבוצה 2).

 

3. יתר התלמידות והתלמידים (להלן: קבוצה 3).

 

enlightened תלמידות ותלמידים המצויים במעגלים קרובים לנפגעים בטבח של ה-7 באוקטובר או בלחימה במהלך מלחמת חרבות ברזל, כאלו שנפצעו או שפונו מבתיהם, ואחרים שהם בעלי נסיבות מיוחדות, ישויכו על ידי נציגי הדקאנט להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות לאחת הקבוצות 1, או 2, או 3 לעיל. המשרתים בשירות סדיר וקבע בצה"ל ובכוחות הבטחון אשר גויסו לשירות מיוחד במהלך אירועי התקופה ומבקשים הקלות בעטיו, יפנו לפקולטות באמצעות מזכירויות הסטודנטים.

 

הנחיות כלליות:

הנכתב להלן הוא תוספת על הנאמר בכללי זכויות הסטודנט (התאמות לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים) ואין בו כדי לגרוע או להפחית ממנו.

 

 

  התאמות בלימודים – קבוצה 1:

 

בלימודי התואר הראשון

 

פטורים:

  1. תלמידים.ות זכאים.ות לקבל פטור מקורסי בחירה עד היקף כולל של 6 ש"ס במהלך התואר. 
  2. תכניות הלימודים שאין בהן קורסי בחירה יטופלו במסגרת מתווה הפקולטות.
  3. למען הסר ספק, מימוש הפטור אינו פוגע בזכאות התלמיד.ה לפטור אחד נוסף של עד 2 ש"ס בשנות הלימוד הבאות או בשנים קודמות (על בסיס מילואים או על פי החוק לעידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית). היקף הפטורים המצוין בסעיף 1 הוא המירבי שניתן לקבל על בסיס מילואים וכל פעילות אחרת בשנת הלימודים תשפ"ד.

 

מבחנים וציונים:

  1. תלמידים.ות יהיו זכאים.ות לבחור קורסים בהיקף כולל של עד 10 ש"ס הנלמדים בסמסטר א' תשפ"ד, שבהם יוכלו להמיר ציון מספרי בציון מילולי (בינארי) "השתתף ומילא חובותיו", ובלבד שעמדו בדרישות המעבר של הקורס. במקרים שבהם נדרשת עמידה בתנאי מעבר מתכנית לתכנית ניתן יהיה להתעלם מן הציון המספרי רק בקורס אחד .
  2. התלמידים.ות יהיו זכאים.ות להיבחן בשניים מתוך שלושת המועדים: מועד א', מועד ב' ומועד מיוחד. הציון הגבוה מבין שני המועדים יהיה הציון הקובע.
  3. מועמדות להצטיינות בלימודים מטעם הדקאן/רקטור תתאפשר כאשר היקף השעות של הקורסים שבהם בחר/ה התלמיד/ה להמיר ציונים מספריים בציונים בינאריים (מילוליים) אינו עולה על 25% מתוך מכסת שעות הלימודים שסיים בסמסטר א'.

 

בלימודי התואר השני ובחוג לאחר תואר

  1. פטורים – התלמידים.ות יהיו זכאים.ות לפטור של קורסי בחירה בהיקף של עד 3 ש"ס.
  2. מבחנים וציונים – התלמידים.ות יהיו זכאים.ות לבחור קורסי בחירה בהיקף כולל של עד 6 ש"ס הנלמדים בסמסטר א' תשפ"ד, שבהם יוכלו להמיר ציון מספרי בציון מילולי (בינארי) "השתתף ומילא חובותיו", ובלבד שעמדו בדרישות המעבר של הקורס. במקרים שבהם נדרשת עמידה בתנאי מעבר מתכנית לתכנית ניתן יהיה להתעלם מן הציון המספרי רק בקורס אחד .

 

 

 התאמות בלימודים – קבוצה 2:

 

בלימודי התואר הראשון

 

פטורים:

  1. תלמידים.ות זכאים.ות לקבל פטור מקורסי בחירה עד היקף כולל של 3 ש"ס במהלך התואר. 
  2. תכניות הלימודים שאין בהן קורסי בחירה יטופלו במסגרת מתווה הפקולטות.
  3. למען הסר ספק, מימוש הפטור אינו פוגע בזכאות התלמיד/ה לפטור אחד נוסף של עד 2 ש"ס בשנות הלימוד הבאות או בשנים קודמות (על בסיס מילואים או על פי החוק לעידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית). היקף הפטורים המצוין בסעיף 1 הוא המירבי שניתן לקבל על בסיס מילואים וכל פעילות אחרת בשנת הלימודים תשפ"ד.

 

מבחנים וציונים:

  1. תלמידים/ות יהיו זכאים/ות לבחור קורסים בהיקף כולל של עד 6 ש"ס הנלמדים בסמסטר א' תשפ"ד, שבהם יוכלו להמיר ציון מספרי בציון מילולי (בינארי) "השתתף ומילא חובותיו", ובלבד שעמדו בדרישות המעבר של הקורס. במקרים שבהם נדרשת עמידה בתנאי מעבר מתכנית לתכנית ניתן יהיה להתעלם מן הציון המספרי רק בקורס אחד .
  2. התלמידים/ות יהיו זכאים/ות להיבחן בשניים מתוך שלושת המועדים: מועד א', מועד ב' ומועד מיוחד. הציון הגבוה מבין שני המועדים יהיה הציון הקובע.
  3. מועמדות להצטיינות בלימודים מטעם הדקאן/רקטור תתאפשר כאשר היקף השעות של הקורסים שבהם בחר/ה התלמיד/ה להמיר ציונים מספריים בציונים בינאריים (מילוליים) אינו עולה על 25% מתוך מכסת שעות הלימודים שסיים בסמסטר א'.

 

בלימודי התואר השני ובחוג לאחר תואר

  1. מבחנים וציונים – התלמידים.ות יהיו זכאים.ות לבחור קורסי בחירה בהיקף כולל של עד 6 ש"ס הנלמדים בסמסטר א' תשפ"ד, שבהם יוכלו להמיר ציון מספרי בציון מילולי (בינארי) "השתתף ומילא חובותיו", ובלבד שעמדו בדרישות המעבר של הקורס. במקרים שבהם נדרשת עמידה בתנאי מעבר מתכנית לתכנית ניתן יהיה להתעלם מן הציון המספרי רק בקורס אחד .

 

הערות כלליות

במקרה של תארים דו-חוגיים כל ההתאמות מתייחסות לשני החוגים גם יחד.

 

עקב דחיית פתיחת שנה"ל תתאפשר דחייה של הגשת עבודות שנעשו במסגרת שנה"ל תשפ"ג (לרבות עבודת סמינריון ועבודת גמר (תזה)) עד ה-31 בינואר 2024, וזאת ללא גרירת שכ"ל.

 

תלמידים.ות הלומדים בתכניות שהלימודים בהן החלו לפני פתיחת שנה"ל לכלל התלמידים (כגון תכניות בינלאומיות ולימודים קליניים) יקבלו מענה פרטני ביחידות השונות.

 

אנחנו שומרים על קשר רציף עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות ומאחלים לכם הרבה הצלחה ובריאות.

 

יחד נתמודד ונוכל לכל אתגר וקושי, בתקווה לימים שקטים ויפים יותר, לשחרור כלל המגוייסים והמגוייסות ולשובם של החטופים והחטופות לבתיהם ולחיק משפחותיהם.

 

מצפים לראותכם.ן בקמפוס,

פרופ' מרק שטייף, רקטור

פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>