מסלול הלימודים בביולוגיה תיאורטית ומתמטית

קבלה למסלול

התוכנית מיועדת לתלמידים בעלי תואר ראשון בביולוגיה, מדעים מדוייקים, הנדסה, רפואה, או צירופים שלהם, המעוניינים במחקר תאורטי או חישובי בשאלות ביולוגיות. 

תנאי הקבלה

לתואר מוסמך בביולוגיה במסלול מתמטי וחישובי יתקבלו תלמידים אשר סיימו את לימודיהם לתואר ראשון בציון גמר שאינו נופל מ-80. מועמד המעוניין ללמוד ביולוגיה במסלול מתמטי וחישובי, ירשם כתלמיד תואר שני באחת ממחלקות הפקולטה שבהן מתבצע מחקר בתחום. לאחר שוועדת המוסמכים המחלקתית תאשר קבלתו, יוכל להירשם למסלול במסגרת אותה מחלקה .

התוכנית מיועדת לסטודנטים שהשלימו שורה של קורסי יסוד בתחומי הביולוגיה והמדעים המדויקים. ניתן לצפות שלרבים מהסטודנטים החדשים יהיה רקע רלוונטי רק באחד מן התחומים הללו, והתוכנית מתוכננת לאפשר להם להשלים את הדרישות במהלך לימודי התואר השני.

הסטודנטים יוכלו לקחת את קורסי הרקע ההכרחיים כפי שהוגדר מטה בביולוגיה, במדעים מדויקים, או בהנדסה בכל עת בשנה הראשונה בלימודי התואר השני. לימודי ההשלמה יזכו את התלמיד ב- 8 ש"ס לכל היותר.
תכנית ההשלמות שתידרש מכל תלמיד תיקבע באישור ועדת המסלול והמנחה.

 

לימודי השלמה בביולוגיה ומתמטיקה

סטודנטים נדרשים להשלים את קורסי היסוד הבאים בביולוגיה ומתמטיקה מתוכנית הלימודים של התואר הראשון אם לא למדו אותם (או קורסים שקולים באוניברסיטה אחרת) במהלך התואר הראשון . בדרך כלל, סטודנטים שלמדו לתואר ראשון במסגרת מדעי החיים ו \או רפואה יצטרכו להשלים רק קורסים במתמטיקה, ואילו סטודנטים עם תואר ראשון במדעים מדויקים או הנדסה יידרשו להשלים רק קורסים בביולוגיה.
תכנית ההשלמות שתידרש מכל תלמיד תיקבע באישור ועדת המסלול והמנחה, ולימודי ההשלמה יזכו את התלמיד ב- 8 ש"ס לכל היותר. תלמידים במסלול יוכלו לבצע השלמות במהלך השנה הראשונה בלימודי התואר השני.

 

ביולוגיה: 3 קורסים:

  • גנטיקה (3)  - 0455.2526
  • ביולוגיה של התא (4) - 0455.1510
  • אבולוציה  (3) - 0455.2536
  • אקולוגיה (4) - 0455.1809
  • ביוכימיה - אנזימולוגיה ומטבוליזם (5) - 0455.2548
  • מבוא לביולוגיה מולקולרית (4) - 0455.2549
  • מבוא למדעי הצמח (4) - 0455.1521

 

רקע מתמטי:

מהתלמידים במסלול יידרש רקע במתמטיקה: בדרך כלל בחדו"א, אלגברה לינארית, והסתברות.
התלמידים יוכלו ללמוד את הקורסים הרלוונטיים במסגרת החוגים/בתי-הספר למתמטיקה, סטטיסטיקה, מדעי-המחשב, או הנדסה. תכנית הלימודים האישית וחייבת באישור המנחה והוועדה.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>