פרס ישראל לחקר מדעי הסביבה והקיימות לשנת תשפ"ג יוענק לפרופ' אביטל גזית

הפקולטה למדעי החיים ובית הספר לזואולוגיה מברכים את פרופ' אביטל גזית, על זכייתו הראויה בפרס ישראל לחקר מדעי הסביבה והקיימות לשנת תשפ"ג. הפרס המכובד יוענק לו בחגיגות יום העצמאות ה-75

08 מרץ 2023
פרופ' אביטל גזית

 

שר החינוך יואב קיש, הודיע היום (8.3.23) כי חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות לשנת תשפ"ג הוא פרופסור אביטל גזית, פרופ' אמריטוס בית הספר לזואולוגיה, הפקולטה למדעי החיים, אוניברסיטת תל אביב.

 

פרופ' אביטל גזית החל את לימודיו בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב אצל פרופסור היינריך מנדלסון, הנחשב לאחד ממייסדי שימור הטבע בישראל והמחקר הזואולוגי בה וזוכה פרס ישראל.

 

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: "פרופ' אביטל גזית הוא חוקר מוביל בתחום לימינולוגיה (חקר גופי מים מתוקים) ומערכות אקולוגיות בסביבות אלה. לצד המחקרים אלה, הוביל פרופ' גזית פעילות חלוצית לבחינת בריאות הנחלים בישראל ופעילות רחבת היקף לשיקום נחלי ארצנו. לצד עבודתו המדעית תרם פרופ' גזית לשמירה על הכנרת ועל בריכות החורף בישראל. עוד ציינה הועדה כי " פרופ' גזית השכיל ליישם את המדע במאבקים ציבוריים ובהחלטות מדניות שהתבטאו בשטח. פרופ' גזית הוא פעיל ציבורי בוועדות רבות המקדמות את שמירת הטבע והקיימות בארץ ישראל".

 

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' ירון זיו ובהשתתפותם של החברים: פרופ' אופירה אילון, פרופ' בני חפץ ופרופ' דן יקיר. הפרס יוענק לו במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>