אז מה היה לנו? מסכמים את שנת 2020 בפקולטה למדעי החיים

אמנם זאת לא היתה שנה נפלאה לעולם כולו, אבל בתחום מדעי החיים, 2020 תיזכר כשנה פורצת דרך. על אף האתגרים והקשיים שהציבה בפנינו הקורונה, העשייה הרבה והמגוונת בפקולטה למדעי החיים נמשכה כסדרה. אז קבלו סיכום קצר וגלו, מה היה לנו פה במהלך 2020?

28 דצמבר 2020
סיכום שנת 2020
מסכמים את שנת 2020 בפקולטה למדעי החיים

כמובן שלא נוכל להקיף את כל העשייה העצומה שנעשתה השנה בבתי הספר השונים של הפקולטה למדעי החיים, אבל קבלו טעימה קצרה מהאירועים המרכזיים שעשו את 2020: 

פברואר 2020

​מרץ 2020 

  • סגר כללי הוכרז לראשונה (הראשון מבין שלושה עד כה) והפקולטה נאלצה להסתגל למציאות חדשה – לימודים מרחוק.

מאי 2020

  • צוות חוקרים בהובלת ד"ר עדי שטרן מהפקולטה למדעי החיים, ריצפו לראשונה את הגנום של נגיף הקורונה כפי שהוא מופיע בישראל. הריצוף אפשר לחוקרים לזהות מוטציות ספציפיות, המעידות על שרשראות הדבקה ועל נתיבי תנועתו של הנגיף מחו"ל לישראל וממקום למקום בתוך המדינה.

יוני 2020 

  • בחינות בזום! לראשונה בהיסטוריה ולאחר מאמץ לוגיסטי אדיר, התקיימה תקופת הבחינות הראשונה באמצעות טכנולוגיית הזום. לצורך כך גויסו משגיחים מיוחדים וננקטו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, זאת על מנת להבטיח את המשכיות הלימודים ובמטרה לסיים את השנה האקדמית, חרף המכשולים שהציבה שגרת הקורונה. 

יולי 2020

  • לראשונה בהיסטוריית הפקולטה, התקיים יום פתוח דיגיטלי ונערכו מפגשים מיוחדים בזום, במהלכם ניתן היה גם לשאול שאלות ולהתייעץ לגבי הרשמה למסלולים השונים. מתכננים להתחיל בשנה הבאה? הרשמו עכשיו למפגש הבא לתואר ראשון, שיתקיים בפברואר 2021 >> 

אוגוסט 2020 

  • בטקס חגיגי ומקוון, הושק בית הספר למחקר ביו-רפואי וחקר הסרטן, ע"ס שמוניס. התורמים, ולד וסנה שמוניס, הביעו תקווה כי התרומה תסייע לחזק את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בחקר הסרטן ובמחקר ביו-רפואה מולקולרית. 

ספטמבר 2020 

אוקטובר 2020 

נובמבר 2020  

  • פרופ' אודי גזית מביה"ס שמוניס, זכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס, כחוקר מוביל בתחום ההזדקנות הבריאה. 

דצמבר 2020  

  • פרופ' טל פופקו זכה בפרס 'מנטורינג במדע', של קבוצת Nature Science היוקרתית. הפרס הוענק על מצוינות בהנחיית דור העתיד של המדע

זוכי מענקי המחקר מטעם ה-ERC בשנת 2020 (European Research Council) - בפקולטה למדעי החיים: 

  • ד"ר מארק שיין-אדלסון- זכה במענק על: The Evolution and Function of Ancestral Brain States  
     
  • פרופ' ג'ודית ברמן - קבוצות המחקר בהובלת פרופ' ג'ודית ברמן, ראשת המעבדה לפיתוח תרופות אנטי-פטרייתיות בביה"ס שמוניס למחקר ביו-רפואי וסרטן בפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' וייז, ופרופ' מרקוס רזלר, מנהל המכון לביוכימיה באוניברסיטת שאריטה וראש קבוצת המחקר 'ביוכימיה וביולוגיה של מנגנונים מטאבוליים', יחלו לחקור את המנגנונים הביולוגיים המאפשרים סבילות של פתוגנים פטרייתיים. מטרת המחקר היא להוביל לפיתוח תרופות אנטי פטרייתיות וטיפולים משולבים שיהיו אפקטיביים כנגד זיהומים פטרייתיים חודרניים מסכני חיים.
     
  • פרופ' טל דביר - זכה בפרס על פיתוח הלב המודפס החי הראשון בעולם. המענק ישמש להמשך מחקר של הדפסה ארבע ממדית (4D(, של לבבות ושל כלי דם לבביים אנושיים, לצורך שימוש ברפואה רגנרטיבית.
     
  • ד"ר ורד פדלר-קרוואני - זכתה בפרס על מחקר פורץ דרך' החוקר שיטות חדשניות לתרפיה של סרטן, המבוססות על הכרת סוכרים על פני תאי הסרטן (New frontiers in advanced glycotherapy for cancer). במעבדתה חוקרים מנגנוני הכרה חיסונית של סוכרים על פני תאים ואת התגובה אליהם באדם ובמערכות מודל שונות.
     
  • פרופ' יוסי יובל - ראש ביה"ס סגול למדעי המוח, זכה בפרס על מחקרי התנהגות עטלפים בניווט, קבלת החלטות וחברתיות, ולימוד התנהגות בטבע מלידה ועד בגרות. 

 ומה יהיה בשנה הבאה? כולנו תקווה כי בעזרת המדע והחיסון, נלמד בכיתות מלאות, נשוב לקיים אירועים פרונוטליים ונאכל ביחד על הדשא. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>