ברכות לפרופ' אהוד גזית מאוניברסיטת תל אביב על קבלת פרס המחקר היוקרתי ע"ש מייטנר-הומבולדט

קרן הומבולדט הגרמנית הודיעה כי היא מעניקה את פרס המחקר ע"ש מייטנר-הומבולדט לשנת 2024 לפרופ' אהוד גזית, הפקולטה למדעי החיים ובית הספר למחקר ביו-רפואי וחקר הסרטן ע"ש שמוניס, כהוקרה על הקריירה האקדמית הענפה שלו

05 מרץ 2024
פרופ' אהוד גזית
פרופ' אהוד גזית

הפרס מוענק לפרופ’ אהוד גזית בהוקרה על קריירה ארוכה ומוצלחת בתחומי הננוטכנולוגיה, הביוכימיה והביופיזיקה, כחוקר מצטיין ברמה בינלאומית.
 

פרופ’ גזית הוא אחד מחוקרי המדע הפוריים בישראל, שמחקרו הוביל לפיתוח מעל ל-100 פטנטים. הוא פרסם כמעט 400 מאמרים, ומחקריו מצוטטים ברחבי העולם.

מעבדת גזית, שהוא עומד בראשה, מתמחה בהבנת הארגון של מולקולות ביולוגיות ליצירת מבנים ננומטריים, על מנת להבין את המנגנונים הבסיסיים של ההרכבה המולקולרית העצמית ובכדי לפתח חומרים פונקציונליים חדשניים וטיפולים למחלות נוירו-דגנרטיביות ותופעות נוספות. 

פרופ’ אהוד גזית הוא חבר בחברה המלכותית לכימיה בבריטניה, חבר באקדמיה הלאומית למדעים בהודו ואחד מהפרופסורים הישראלים המעוטרים ביותר, שנבחרו להצטרף לאקדמיה האמריקאית הלאומית לממציאים (NAI).
 

פרס מיטנר-הומבולדט למחקר מוענק משנת 1991 בשיתוף פעולה בין קרן אלכסנדר פון הומבולדט ומשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל. הפרס נקרא על שמם של הפיזיקאית הגרמנית-אוסטרית ליזה מייטנר והחוקר הגרמני אלכסנדר פון הומבולדט.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>