פרופ' יורם יום-טוב זכה בפרס מפעל הפיס למדעים ע"ש לנדאו

הפרס, על סך 150,000 ש"ח, מוענק לאמנים ולמדענים אשר הגיעו להישגים משמעותיים בתחומם בעת האחרונה, ותרמו לקידום תחום פעילותם בישראל.

פרופ' יורם יום-טוב

פרופסור אמריטוס יורם יום-טוב מבית הספר לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב זכה בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2018. הפרס, על סך 150,000 ש"ח, מוענק לאמנים ולמדענים אשר הגיעו להישגים משמעותיים בתחומם בעת האחרונה, ותרמו לקידום תחום פעילותם בישראל. פרופ' יום-טוב זכה בפרס לנדאו בתחום חקר הזואולוגיה.

 

"פרופסור יורם יום-טוב הינו זואולוג רב תחומי, מחנך ומנהיג בפעילות ציבורית לשמירת טבע", נימקו השופטים ד"ר פרידה בן עמי, פרופ' עמוס בוסקילה ופרופ' גיא בלוך את בחירתם. "מחקריו משלבים עבודת שדה, מעבדה ושימוש מושכל באוספים זואולוגיים ובמידע הרב הגלום בהם. נושאי המחקר הרבים והמגוונים של פרופ' יום-טוב מהווים דוגמה ומופת למחקר הזואולוגי בארץ".

 

נוסף על עבודתו המדעית הרחבה, הקפיד פרופ' יום-טוב לחנך חוקרים צעירים לחשיבות המחקר הזואולוגי ולחשיבות שמירת הטבע בישראל – וכן לחשוף גם את הקהל הרחב לסודות המערכות האקולוגיות בארץ:  "פרופ' יום-טוב תרם רבות להוראת הזואולוגיה על ידי חשיפת דורות רבים של תלמידים להכרת עולם החי וליופי הרב של תחום מדעי זה, והוא ממשיך ללמד עד היום, שנים רבות אחרי פרישתו לגמלאות. הוא הדריך ושימש השראה לעשרות תלמידי מחקר לתארים מתקדמים, אשר המשיכו את דרכו והגיעו לעמדות בכירות במחקר ושמירת הטבע באקדמיה, ברשות הטבע והגנים ובחברה להגנת הטבע. לפרופ' יום-טוב היה גם חשוב לחשוף קהלים רחבים למחקר מדעי הנצבר בין כותלי האוניברסיטה על ידי כתיבת ספרים בעברית. פרסומים אלה מעבירים בשפה השווה לכל נפש את העקרונות המדעיים שהובילו אותו במחקריו. במקביל לפעילותו האקדמית הענפה, פרופ' יום-טוב תרם רבות לחינוך וקידום שמירת הטבע והגנה על מערכות אקולוגיות בארץ, והוא פעיל מאוד בהובלת מאבקים בנושאים אלה".

 
יחד עם פרופ' יום-טוב זכו בפרס מפעל הפיס למדעים ע"ש לנדאו פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית (בתחום חקר החינוך), פרופ' ערן אלינב ממכון ויצמן (בתחום חקר האימונולוגיה) ופרופ' אופירה אילון מאוניברסיטת חיפה (בתחום הקיימות).

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>