פרופ' אביגדור אלדר, מאוניברסיטת תל אביב וצוות של מדענים אירופאים מבריטניה וספרד קיבלו את מענק הסינרגיה היוקרתי של מועצת המחקר האירופית (ERC)

החוקרים קיבלו את מענק המחקר, על מנת לגלות כיצד וירוסים של חיידקים מתקשרים זה עם זה, כדי לשלוט בקהילות חיידקים

21 נובמבר 2023
ERC

צוות בינלאומי של מדענים זכה במענק בגובה 8 מיליון אירו, על מנת לחקור כיצד וירוסים חיידקיים מתקשרים, כדי לתאם את ההדבקה שלהם בקהילות חיידקים.

 
וירוסים חיידקיים, או פאג'ים, הם הישויות הביולוגיות הנפוצות ביותר על פני כדור הארץ. ככאלה, הם מכריעים בקביעת גורלם של חיידקים, כולל אלה שמועילים או מזיקים לאנושות.

 
הנגיפים הללו והחיידקים המארחים שלהם נלחמים במשך עידנים, מה שהוביל לפיתוח של כלים מרובים, המשמשים את הנגיפים ומארחיהם במלחמה זאת.

 
אחד מהכלים הללו מאפשר לווירוסים לתקשר ביניהם כשהם תוקפים חיידקים שונים, ומאפשר להם לתאם את האסטרטגיות שלהם באופן שיועיל להם על פני המארח שלהם. השאלה האם תקשורת מתרחשת רק בין וירוסים מאותו סוג או בין סוגים שונים של וירוסים, נותרה עדיין פתוחה.

 
כעת, צוות המורכב משלוש קבוצות מחקר, זכה במענק הסינרגיה של ה-ERC, כדי להבין טוב יותר את מגוון האופנים שבהם וירוסים אלה מתקשרים ואת מידת התקשורת ביניהם.

 
הצוות מתואם על ידי פרופ' אביגדור אלדר מבית הספר שמוניס לביו-רפואה וחקר הסרטן, אוניברסיטת תל-אביב בתל-אביב יחד עם פרופ' חוסה פנאדס מאימפריאל קולג', לונדון ופרופ' אלברטו מרינה מהמכון לביו-רפואה של ולנסיה, ולנסיה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>