מעבדות ההוראה בפקולטה מתחדשות!

השנה מלאו למעבדת ההוראה שלנו בזואולוגיה 50 שנה! ולכבוד חגיגות היובל הן התחדשו בלוק חדש, ציוד נוצץ ומחכות לסטודנטים ולסטודנטיות שיגיעו לבצע כאן ניסויים מפתיעים

21 ספטמבר 2023
מעבדת הוראה בזואולוגיה

 

מעבדת הוראה לזואולוגיה

 

מעבדות ההוראה של ביה"ס לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים נבנו בשנת 1973 ומאז למדו בהן עשרות אלפי סטודנטים בדרכם להשגת התואר בביולוגיה. מאז ועד היום לא עברו המעבדות שיפוץ והזמן נתן בהן אותותיו.

 

לפני ואחרי השיפוץ

 

קצת היסטוריה
 

את תאומי מדעי החיים שבנייתם הושלמה ב-1973, תכננו האדריכל ורנר יוסף ויטקובר וישראל שטיין (אותו צמד שתכנן קודם לכן את בניין גילמן). 

בראיון משנת 2012, סיפר האדריכל המתכנן: "שני הבניינים שנבנו, הושלמו כמעט במקביל וזה היה עדיין פרויקט עצום מבחינת הגודל. זה היה אתגר כי בניין מעבדות הוא מאד מסובך וחיפשנו כל הזמן פתרונות כך שיהיה בניין גמיש לשינויים. הבניין גם תוכנן באופן אקלימי, דבר שהקדים את זמנו: בחזיתות הדרומיות והצפוניות יש מרפסת צרה שנועדה למילוט במקרה של תקלה במעבדה ומעבר ישיר לחדר המדרגות". 

 

מעבדת הוראה זואולוגיה

 

מה המצב כיום 

כיום מתקיימים במעבדות אלה הקורסים: מעבדה באבולוציה של חוליתנים, מעבדה בחסרי חוליות למתקדמים, מעבדה אינטגרטיבית אורגניזמית ומעבדת עולם החרקים.

במעבדות אלה לומדים הסטודנטים אודות הקבוצות השונות של בעלי החיים תוך דגש על הכרת האורגניזם השלם ובנוסף בחינת היבטים באנטומיה משווה, מערכות חיים מבנה ותפקוד.

השיפוץ הנוכחי כולל שיפוץ מן היסוד של חדרי המעבדות ובנוסף גם של חדרי ההכנה וחדרי האחסון וכולל החלפת תשתיות חשמל, מים ומיזוג.

 

כעת ממתינה המעבדה החדשה לתחילת סמסטר א' תשפ"ד ולסטודנטים חדשים שימלאו את השולחנות ברעיונות וניסויים חדשים.  

 

תכנון וביצוע ע"י יחידת תכנון ופרוייקטים אגף הנדסה ותחזוקה
 

חדר ההכנה המשופץ           חדר ההכנה החדש

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>