"הפקולטה למדעי החיים: מבט לעבר ועם הפנים לעתיד"

ביום חמישי 27 בדצמבר 2018 התקיים באוניברסיטת תל אביב אירוע הפרידה מפרופ' דניאל חיימוביץ, דקאן הפקולטה למדעי החיים, בהשתתפות הנהלת האוניברסיטה וסגל הפקולטה. במפגש הוצג הדקאן הנבחר פרופ' עבדאלסלאם עאזם.

רקטור האוניברסיטה, הדקאן היוצא, נשיא האוניברסיטה, הדקאן הנכנס

במפגש הוצגו התהליכים המרכזיים, השינויים והחידושים שעברה הפקולטה למדעי הטבע בשנים האחרונות, ובהם שינויים אירגוניים, עדכון תוכנית הלימודים, רכישת אמצעי מחקר חדישים וקליטת חוקרים צעירים ומבטיחים. בתקופה זו החלה גם הקמתו של בניין סמולרש, שיחבר בין שני מבני הפקולה, ומיקומה של הפקולטה בדירוג שנחאי נקבע בין המובילים בעולם לשנת 2018.
התהליך המרכזי בתקופה זו היה מיתוגה מחדש של הפקולטה, המשתקף באמירה "פתאום הכול ייראה לך אחרת", שמשקף את מהותם של השואפים להבין את החיים. 

 

ראשון  הדוברים היה פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, שהודה לדקאן היוצא על תרומתו הרבה לביסוס קשרי החוץ של האוניברסיטה באמצעות מרכז מן לאבטחת המזון, הקמת בית ספר הקיץ הבין לאומי ללימודי אבטחת המזון, ויצירת חיבורים ושותפויות עם מוסדות בחו"ל ובראשם אוניברסיטאות בהודו ובסין.  

 

פרופ' ירון עוז, רקטור האוניברסיטה, סיפר על המודל שאומץ לניהול הפקולטה, מודל ה- VUCA (תנודתיות,  אי וודאות, מורכבות ועמימות), שבזכותו אוניברסיטאות רבות מנסות להעתיק את המודל התל אביבי המוצלח של הפקולטה למדעי החיים.

 

מנכ"ל האוניברסיטה גדי פרנק דיבר על צירוף הכישורים הנדיר של פרופ' חיימוביץ, איש סגל שיוצא מן המעבדה לפיקוח על מערכת מורכבת ומסובכת.

 

פרופ' ניר אוהד מביה"ס למדעי הצמח ואבטחת מזון בפקולטה למדעי החיים, נשא דברים בשם הסגל האקדמי של הפקולטה. הוא דיבר על דרכו של פרופ' חיימוביץ למנהיגות ועל תכונתו הנדירה לזהות את הדרך ולהוביל בה מבלי לשכוח את האדם שלצידו. הוא הוסיף שפרופ' חיימוביץ חיזק את  חקר הביולוגיה של הצמח, באמצעות שילוב  גנטיקה וביוכימיה בדגש על חלבונים וביולוגיה מבנית.

 

פרופ' חיימוביץ היה שותף בהקמת התוכנית הבין לאומית של מרכז מן ופעל לחיבור הפריפריה והמרכז באמצעות מיזם משותף עם יישובי הערבה התיכונה. כדקאן הפקולטה הוא פעל בארבע השנים האחרונות לבנייה מחודשת של הפקולטה, להקמת בניין סמולרש שיחבר בין שני מבני הפקולטה, ובתקופתו דורגה הפקולטה במקום ה- 50 בעולם לשנת 2018 על ידי ועדת שנחאי.

 

בתום התודות והברכות ביצעו ילדיו של דני, בליווי כלי נגינה, את השיר Filling up and spilling over האהוב עליו במיוחד.

 

בחלקו האחרון של אירוע, סיכם פרופ' חיימוביץ את תקופת כהונות כדקאן מתוך מבט לעבר ועם הפנים לעתיד.  הוא סיפר שעם מינויו לתפקיד הוא שם לו למטרה לממש את הפוטנציאל של הפקולטה להיות הפקולטה לביולוגיה הטובה ביותר בארץ באמצעות העצמת הצד האקדמי והצד המנהלי של הפקולטה ועל ידי חידוש מבנה הפקולטה ופנייה ישירה למועמדים ללימודים.

 

באמצעות התהליכים בהובלתו של פרופ' חיימוביץ, חוקרים הן הסטודנטים לתואר ראשון הן הסטודנטים לתארים מתקדמים, את החיים מתוך הבנה שבכדי לגלות את החוקיות בעולם שמסביבנו יש צורך להתיידד עם החיים ולחוקר אותם מקרוב. הדגש על פי פרופ' חיימוביץ אינו על החוקר האישי אלא על תרומתו למחקר המגוון, ועל המכנה המשותף של חקר החיים באמצעות שילוב של הרציונל והרגש. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>